سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت)
سرخط خبرها

شهروندان در مبالغ کم هم از رمز پویا استفاده کنند

  • کد خبر: ۲۸۱۷۳
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
شهروندان در مبالغ کم هم از رمز پویا استفاده کنند
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: شهروندان در مبالغ کم و حتی خرید شارژ هم از رمز پویا استفاده کنند تا در دام سایت‌های فیشینگ نیفتند و اطلاعات آن‌ها محفوظ بماند.
طنین همتی/شهرآرانیوز، سرهنگ جهانشیری با اشاره به نقش رمز پویا در کاهش جرائم اقتصادی در حوزه سایبری یادآور شد: شاید شهروندان فکر کنند که جابه‌جایی مبالغ کم نیازی به استفاده از رمز پویا ندارد، اما وقتی مبلغ پس‌اندازشان چشمگیر باشد، مورد سوءاستفاده قرار خواهند گرفت.
وی گفت: از زمانی که رمز پویا با همکاری مراجع قضایی و شورای هماهنگی بانک‌ها راه‌اندازی شده، جرائم حوزه اقتصادی مقدار قابل توجهی کاهش داشته است. با وجود اینکه درصد مشخصی نمی‌شود اعلام کرد، میزان ۴۰ درصدی که در کاهش جرائم اقتصادی شاهد هستیم، بخش عمده آن مربوط به فراهم شدن این بستر است.
سرهنگ جهانشیری در ادامه ابراز کرد: در حوزه امنیت سایبری تمام تلاش ما این است که امنیت روانی و فنی را در بستر فضای مجازی برای مردم احیا کنیم، اما در فضای سایبری و در بستر فناوری‌های نوین اطلاعات هیچ‌وقت امنیت را نمی‌توان مطلق قلمداد کرد. باتوجه‌به نوع گجت‌ها و تجهیزات سخت‌افزارانه که به این فضا اضافه می‌شود، قاعدتا مردم از هر بستری که می‌خواهند استفاده کنند باید هوشیار باشند.
این مقام آگاه با بیان اینکه کاربرانی که در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت می‌کنند باید هوشیارتر عمل کنند، یادآور شد: خوشبختانه در جرائم اقتصادی با کاهش خوبی در استان همراه بودیم، اما بعضی از جرائم مثل نشر اکاذیب و منتسب‌کردن خلاف غیر واقع به یکدیگر در فضای مجازی و انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی روبه‌افزایش بوده است.
وی افزود: امیدواریم مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی روی آورند و متولیان این امر هم باید خدمات خود را به‌روز کنند تا پیام‌رسان داخلی از دید مخاطب جذاب باشد.
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه زمان در بحث فضای مجازی به ما خیلی کمک می‌کند، گفت: هر فردی در فضای سایبری که در حوزه‌های مختلف تهدید می‌شود، اگر گزارش آن را چه حضوری، تلفنی و آنلاین سریع به فتا اعلام کنند، در اسرع وقت اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد شد و شهروندان آسیب کمتری خواهند دید.
جهانشیری ابراز کرد: خوشبختانه سطح دانش و سواد سایبری کاربران فضای مجازی بالا رفته است، اما در سنوات گذشته شاهد تهدیدات بیشتر بودیم و متأسفانه همان ناآگاهی کاربران در میزان جرائم فضای سایبری تأثیر داشت.
رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشتر مجرمان در فضای سایبری معمولا قشر جوان و نوجوان هستند و خیلی کم اتفاق می‌افتد در سنین بالا به‌دلیل مهارت‌نداشتن یا کم‌حوصلگی یا توجیه‌بودن به شیوه‌های مجرمانه، مجرم داشته باشیم، از والدین درخواست کرد: نسبت به فرزندانشان هوشیارانه‌تر عمل کنند و بستر آگاه‌سازی برای فرزانداشان محیا کنند تا کمتر دچار آسیب شوند.
وی ادامه داد: والدین فرصت استفاده از فضای مجازی را برای فرزندانشان محدود کنند که از کار‌های آموزشی عقب نیفتند. هرچه این زمان فعالیت در فضای مجازی چه برای خانواده‌ها و چه فرزندانشان بیشتر باشد، این فرصت برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربران توسط هکر‌ها فراهم می‌شود.
وی افزود: توصیه ما به همه کاربران این است که در بستر فضای مجازی زمانی که نیازی به استفاده از اینترنت نداریم، دست‌کم راه ارتباطی اینترنتی را محدود کنیم تا این فرصت برای هکر‌ها ایجاد نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->